"Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk." Simone Weil

,,Mihelyt nem kell: mindenem a tied - ez az élet vásárcsarnokának felirata." Weörös Sándor


hétfő, szeptember 19, 2011

Svédtanulás

:D

Büszkén jelentem, igen, elkapott a harci láz, ezerrel svédül tanulok!

Sikerült végre letöltenem Harrach Ágnes égen földön beszerezhetetlen, megvehetetlen tankönyvét, a Kevés szóval svédül címűt, pdf-ben! (ez azért újdonság, mert rengeteg helyen rajt van a neten, de általában csak jpg-ként.)



Kevés szóval svédül (pdf)

Mint kiderült nem én vagyok az egyetlen ilyen bolond magyar, aki svédet tanulna.
Meglepően sok fórumon olvastam már hozzászólásokat, sőt a párom unokatesója is dolgozott már kinn, vele tudok néhány szót váltani :-).

Találtam egy hangoskönyvekkel foglalkozó oldalt, rengeteg tökjó hanganyaggal, többek között a Kreatív nyelvtanulás kezdő svéd nyelvcsomagját is belinkeli.

A svéd egyébként meglepően hasonlít az angolra, mind nyelvtanilag, mind szókincsben (bizonyos szavak pl. apple- ett äpple), szintén kétféle névelő van, határozott-határozatlan.
De lehet angol-svéd tananyagot is találni a weben, ielanguages oldalán. (ez tankönyv és mp3 hanganyag hozzá)
 Az én telefonom és számítógépem már egy hete beszél svédül, Mariannka pedig papagáj módban utánozza.


Ha valaki erre járna és küldene új címeket, azt a fenti mailcímen nagyon-nagyon megköszönném! 
Tack så mycket!