"Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk." Simone Weil

,,Mihelyt nem kell: mindenem a tied - ez az élet vásárcsarnokának felirata." Weörös Sándor


péntek, július 02, 2010

Az első hónap

Hihetetlen, de már 31 napja megszületett Máté!

Az elmúlt hónap élményei csak így röviden:

A hónap legnehezebb pillanatai:
1., a szülés
2., az első hét (éljen a mellgyulladás)
3., az időben elindulás, ha valahová menni kell.

Elindulási nehézségek:
- visszaköpi az anyatejet (átöltözés, min. őt; pech esetén én is)
- lepisili magát (lásd, mint fent)
- betrottyol (lásd, mint fent)
- Fanni jön vissza valamiért
- én megyek vissza valamiért.


A hónap legszebb pillanatai:
1., végre itthon a kórházból!
2., amikor a védőnénivel súlyt mérünk (tegnap 5 kiló volt a fiam)
3., amikor a doktornéni közli,hogy Máté úgy tartja a fejét mint egy 3 hónapos baba.

A hónap mélypontja:
- egyszerre sír mindkét gyerek és nekem fogalmam sincs, hogy melyik miért ?!?


A napok legjobb pillanatai:
- mehetek aludni!

A legcikisebb pillanat:
- ülök a vécén, minden gondolatom a barna maci; amikor Máté felsír, Fanni pedig jönne pisilni.

A legszüreálisabb élmény:
- folyik az anyatej, pedig csak rágondoltam a gyerekre.

A hónap megállapítása:
- nincs az a lelkes családtag, aki ne adná a kezedbe a csecsemőt, ha megérzi: bekakilt a gyerek.

A hónap mondata:
" Azért jó, hogy vendégek jönnek meglátogatni Mátét, mert nekem is hoznak ajándékot."
Fanni

A hónap nevelési vitája:
- sírni hagyni vagy felvenni?
Nagymamák sz. felvenni; szerintem hagyni, hadd tanuljon meg egyedül elaludni.


A hónap rémálma:
- éjszaka van,
felriadok, hol a gyerek?
A kiságyban;
félálomban visszatettem, csak nem emlékszem rá.


A hónap kérdése:
- akkor vajon most hány kávét ittam már; egyet vagy kettőt?
( SOS Cavington)

Anyukám verziója a nap kérdésére:
- "Ma már máma van már ?"
(azt akarta kérdezni, hogy milyen nap van)


Amit a hónapban a férfiakról tanultam:
- egy pasit (legyen bármilyen korú is) 3 dolog mindig, minden pillanatban érdekli : a cici, a cici és a cici.

Amit ebben a hónapban magamról megtanultam:
- egész jól bírom az álmatlanságot
(bár erről hajnalban más véleményem van, mint így napvilágnál)


A hónap képe:



babatévé