"Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk." Simone Weil

,,Mihelyt nem kell: mindenem a tied - ez az élet vásárcsarnokának felirata." Weörös Sándor


szerda, március 24, 2010

Babablog 2.

.. azaz második rész.

Friss babahír:
Máté 1700 gramm súlyú, az ultrahang szerint 31 hetes és 5 napos!

Vagyis lehet hogy már május 20-án kétgyermekes anyuka leszek;
mivel a computer a súly, térfogat alapján is számol.
(és nemcsak az utolsó menstruációt veszi alapként, mint a netes kalkulátorok)

Mindenképpen jóhír, hogy Őurasága min. olyan súlyú lesz mint Fanni volt (3500 gr), mert még csak 4-6 héten belül kezdi megduplázni a súlyát.
(és akkortól készül élesben a megszületésre)

De mivel apukája születéskor 4000 gr volt, még ez is lehetséges...
Mindenesetre nagyon várom már a névnapomat, akkor megyek legközelebb nőgyógyászhoz.

Befejeztem a ruhavásárlásokat !
-így itten összegezném tapasztalataimat, hátha más hölgynek is szüksége van tanácsra.

Szóval kb. 40 ezer forintot költöttünk decembertől ezidáig, az alábbi bontásban:

~ Teszveszen 110 darab ruhát vettem;
főleg ruhacsomagokat, összesen 15 ezerért.(tehát házhoz jöttek a ruhák, kb. 160-170 forint per darab áron)

Tapasztalataim szerint NAGYON érdemes itt vásárolni,
főleg ha már rutinos anyuka vagy.

Tehát nem árt tudni, hogy méretenként min. 8-10 darab body és 6-8 darab rugdalozó kell; különben állandóan megy a mosógép.
Azt is figyelembe kell venni, hogy milyen évszakban születik meg a csemete;
de mindenképp kell min. 2-3 melegebb ruhadarab, hosszúujjú.
(gondoljunk csak vissza a tavaly nyári jégesős viharokra)
Általában klassz, jó minőségű ruhákat kaptam;
talán 10 darab volt amit félretettem mert nem tetszenek.
Vettem jópár sapit, zoknit is (Fanniéból a gumirozás tönkrement) és kezdő cipőt is.

~ Tecskó - tudom sokan utálják, de mi kinéztünk egy hétvégi akciót -30%-al.
Ott 14 ezerért vásároltunk, 22 darab ruhát, 640 Ft/darabáron.
Különösen jó vétel a két hálózsák volt, 3900 helyett 1100-ért.

~ francia hiper (Auchan) még decemberben 11 darab ruhát 3400-ért (310 ft/db).
Itt is akciót fogtam ki, 3 bodyt 700-ért;
valamint plüssrugdalozót 1900 helyett 500-ért!

~ használt ruhás (Maggie's) 4 db 1200 -ért. Megjegyzés : itt a ruhákon nem volt méretezés; tehát ehhez rutin kell.

~ legdrágább hely : C&A 2db 2600 Ft - pedig ez is akciós ár; mégha nem is látszik rajta.

Konkluzió:
szemfülesnek kell lenni!
(ha már gazdag nem vagyok...)

Méretezések tekintetében egyébként nem árt óvatosnak lenni;
én nem értem hogyan, de minden kínai másik centimétert használ. (?!)

Másodrészt még szerencse, hogy nem vettem olyan sok 56-os ruhát (inkább 62-68-as méretből spájzoltam); mertha Máté tényleg 4 kilósan születik akkor egy hónapon belül ki fogja hízni az 56-os méretet.